Öresundsgymnasiet Landskrona

Vi som arbetar på Öresundsgymnasiet brinner för att du som elev ska få vara dig själv och utvecklas så att du når dina mål. På Öresundsgymnasiet har sju nationella program BA, BF, EE, EK, NA, SA och VO samt fyra introduktionsprogram. Du kan kombinera alla våra nationella program med en idrottssatsning på elitnivå genom Nationell Idrottsutbildning (NIU) inom fotboll och golf. Vi har även lokal inriktning (LIU) innebandy samt specialidrott.

Genom vårt nära samarbete med mentorsföretag i Landskrona får våra elever praktik och APL, möjlighet till sommarjobb och jobb efter skolan. På våra yrkesprogram är du mycket ute på APL och blir väl rustad för att börja jobba. Du har även möjlighet att göra APL utomlands i samarbete med Erasmus.

Vi är stolta över att allt fler elever söker sig till Öresundsgymnasiet och att skolan för varje år rankas högre vad gäller både resultat, trivsel och trygghet. Till höstterminen 2022 välkomnar vi elever till vår helt nyrenoverade gymnasieskola med fräscha lokaler och möbler till samtliga program.

Våra ungdomar är fantastiska och vi ser fram emot att få välkomna dig som elev hos oss!

Läs vår broschyr (pdf)