Årskurs 9

Välkommen till gymnasiemässan för årskurs 9 och introduktionsprogrammen lördag 21 oktober på Helsingborg Arena.

Ta chansen att ställa frågor och ta reda på allt du vill veta när gymnasieskolorna i Familjen Helsingborg ställer ut. Du och dina anhöriga får en överblick av gymnasieskolornas samlade utbud, program och inriktningar. Gymnasieskolor som medverkar på mässan

Anmälan krävs
Anmäl dig och medföljande anhöriga senast söndag 15 oktober. Anmälningslänken aktiveras 1 oktober. Mässan håller öppet 10:00-15:00. När du anmäler dig väljer du samtidigt en ankomsttid.

Mingla runt, bli inspirerad och skaffa dig information inför gymnasievalet. Ställ frågor och prata med lärare och elever i de olika montrarna. Passa på att hämta in så mycket information som möjligt. Du kan också prata med studie- och yrkesvägledare.

För att få ut det mesta av besöket uppmuntrar vi till förberedelse. Tips från studie- och yrkesvägledarna

Nedan hittar du praktisk information inför besöket.

Praktisk information inför besöket