Thoren Business School Helsingborg

Thoren Business School hittar du centralt beläget i fräscha lokaler på Södra Kyrkogatan 4 i Helsingborg. Vi utbildar våra elever inför såväl vidare studier som framtidens arbetsliv med 11 veckors APL, arbetsplatsförlagt lärande, på Business Program och Communication Program och 8 veckors APL på Management Program. Vi arbetar även med Ung Företagsamhet, UF, där våra elever får lära sig att starta upp och driva ett eget företag under år två.

Det händer ofta att företag gör beställningar från oss, de beställningarna kallar vi för Case. Då kan det handla om att du som elev ska göra en marknadsundersökning, planera och genomföra en reklamkampanj eller stå för värdskap på olika event.

Vi samarbetar även med Star for Life, en organisation som förverkligar ungdomars drömmar i Sydafrika. I detta internationella samarbete är studierna verklighetsbaserade och upplevelseinspirerande. Varje år får ett tiotal elever åka till Sydafrika för att besöka den skola som vi har ett samarbete med.

Läs vår brochyr (pdf)