Akademi Båstad Gymnasium

DÄR KUNSKAP VÄXER OCH GER RESULTAT!

Bra resultat ger en bra framtid
Våra utbildningar förbereder dig på bästa sätt inför kommande arbete eller fortsatta studier och du blir attraktiv på arbetsmarknaden. Vi har utvecklat ett lyckat arbetssätt med nära samarbete, täta pedagogiska uppföljningar och snabba informationskanaler mellan elever, lärare och skolpersonal.

Inspirerande studiemiljö
På vår skola finns en härlig och välkomnande studiemiljö. Gymnasieskolan med 200 elever ligger centralt i en modern byggnad med öppen planlösning. På entréplan finns bibliotek, café och galleri och på våning två och tre finns gymnasiet. Skolan erbjuder en bred blandning av sex nationella program. Du har stora möjligheter att välja din egen väg genom de olika valen av inriktningar, språk och individuella val som ger behörighet samt meritpoäng.

Ett hälsosamt alternativ
På Akademi Båstad gymnasium finns även Sveriges enda Riksidrottsgymnasium för tennis på elitnivå med riksintag. En viktig del av undervisningen är i ämnet idrott och hälsa där du bland annat har möjligheten att ha en lokal idrottsprofil i valfri idrott, såsom tennis, fotboll och golf.

Spännande samarbeten – gör skillnad i världen
Nedan följer ett axplock av organisationer vi samverkar med och som ger en extra krydda till vår verksamhet.
Ung företagsamhet – UF, FN-rollspel, Naturskyddsföreningen, Amnesty, Vård och omsorgscollege, Svenska tennisförbundet, Båstad tennissällskap, Båstad GIF, Riksidrottsförbundet, Svensk gymnasielärling.

VÄLKOMMEN TILL OSS PÅ ABG!
www.akademi.bastad.se
facebook.com/akademi.bastad.gymnasium