Tegelbruksskolan i Klippan

Tegelbruksskolan i Klippan är en skola med 350 elever som läser yrkesprogram inom Fordon och Transport, Bygg- och Anläggning samt El- och Energi. Vi har även Yrkesintroduktion mot fordon och bygg. Vi är ensam i regionen att erbjuda inriktningen Flygplatsteknik (Transport) samt ETG-examen (El). Inriktningen Mark och Anläggning kan ge möjlighet till dubbla lärlingsböcker och på Personbil samt Anläggningsfordon finns möjlighet till B-körkort.

Vi har schemalagd resurstid och en studiehall som är bemannad alla dagar i veckan för den som behöver stöd eller extra hjälp i ett eller flera ämnen. Skolan har även en utbredd elevhälsa och egen specialpedagog. En stor del av utbildningen består av praktik och vi har bra kontakter med många praktikföretag. Här finns också chans till praktik utomlands. Vi blev 2019 Årets Transportskola.

Våra lärare har en bred samlad yrkeserfarenhet och god kompetens inom sina yrkesområden. Vår skola är känd för våra duktiga elever! Målet är yrkesexamen för alla.

Läs vår broschyr (pdf)

Se filmerna om våra program