Praktiska Gymnasiet Helsingborg

Praktiska Gymnasiet Helsingborg är den lilla skolan med det stora hjärtat och ser varje elevs enskilda behov. Skolan ligger på Berga i Helsingborg i renoverade fräscha lokaler. Hos oss kan du utbilda dig till snickare, målare, installationselektriker, personbilsmekaniker, frisör, hår- och makeupstylist, svetsare och VVS-montör. Vi tror att man bäst lär sig sitt yrke ute i arbetslivet och praktik/APL är därför ett omfattande inslag av utbildningen på vår skola.

Förutom att vi vill ge våra elever en bra skolgång med trivsel, trygghet och god utbildningskvalité, är vårt främsta mål att göra våra elever anställningsbara. Med din yrkesexamen är du behörig till yrkeshögskolan. Skolan erbjuder dessutom kurser som ger allmän högskolebehörighet samt kurser till vissa särskilda områdesbehörigheter. Som lärling gör du halva din totala utbildningstid ute på företag.

Så om du är jobbsugen och vill ha en bra yrkesutbildning: Ansök till vår skola!