Victum Gymnasium i Helsingborg

På Victum Gymnasium i Helsingborg sätter vi människan i centrum mitt i centrum. Vår skola är belägen i hjärtat av staden och du hittar oss i våra trevliga lokaler mitt emot Knutpunkten. Här erbjuder vi tre olika program: Barn- och fritidsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet samt Introduktionsprogrammet språk/individuellt alternativ. Vi ser hälsoperspektivet som ett naturligt inslag i våra utbildningar, vilket ger dig ökade livs- och yrkesmöjligheter.

Att studera hos oss innebär att ta ansvar och ha inflytande över sina studier. Vår vision är att du ska få med dig betydande erfarenheter efter avslutad utbildning. Därför strävar vi efter att du, efter dina tre år hos oss på Victum Gymnasium, uppnår examensmålen inom utbildningen och får en yrkesexamen samt högskolebehörighet.

Satsa på en praktisk utbildning och sök till oss på Victum Gymnasium i Helsingborg!

Du kan läsa mer om oss på vår hemsida victumgymnasium.se