Tycho Braheskolan i Helsingborg

Välkomna till Tycho Braheskolan!

Det här är gymnasieskolan med fullt fokus på utbildning inom naturvetenskap och teknik. Du får nya välutrustade laborationssalar, labb i halvklass varannan vecka och oöverträffad uppbackning av lärare med djupa ämneskunskaper. Här finns all tänkbar spännande utrustning som krävs för experiment att lära av. Vårt stora, fina bibliotek är själva hjärtat på skolan och mycket populärt. Ett av vår viktigaste viktigaste kännetecken är lärare med engagemang och djupa ämneskunskaper som vet vad du behöver för att vara väl förberedd för studierna efter gymnasiet.

Våra samarbeten med externa aktörer är etablerade, avtalade och certifierade och finns för att du ska få fler inspirerande inslag i din utbildning, och målbilder som tar dig hela vägen fram. Vår fina skola ligger i ett vackert parkområde, nära stadskärnan. Skolans elevkår är flerfaldigt prisbelönt och sätter guldkant på dina tre studieår hos oss. Förutsättningarna för att trivas, lära och nå dina mål är alltså grymt bra på Tycho Braheskolan!