Thoren Innovation School Helsingborg

Thoren Innovation School i Helsingborg är en trivsam och innovativ skola med varierande och inspirerande studieformer. Vi ligger också i framkant när det gäller innovativa undervisningsformer där vi vill att du är med och påverkar. Din delaktighet är viktig för oss!

Vi erbjuder dig en skola med god stämning och ett öppet klimat där dina lärare finns tillgängliga och där elevkåren driver många aktiviteter utöver undervisningen.

Vi jobbar bl.a. ämnesöverskridande och i projektarbeten där flera ämnen integreras. Under din studietid hos oss erbjuder vi olika inspirerande externa föreläsare, studiebesök och verklighetsnära samarbeten med externa partners. Du kan också få göra praktik, kopplat till dina ämnen.

Lokalerna är moderna och välutrustade, med bland annat ett stort och fint labb där alla elever laborerar i kurser som biologi, bioteknik och kemi, ett medialabb samt ett maker space för teknikkurser som konstruktion, design och fysik.

Dessa programmen och inriktningarna erbjuder vi:

• Naturvetenskapsprogrammet – Naturvetenskap
  • Teknikprogrammet – Information och medieteknik