LBS Kreativa Gymnasiet i Helsingborg

Skolan finns i kreativa lokaler i centrala Helsingborg. Hos oss får du proffsiga och engagerade lärare som alla gör sitt bästa för att du ska nå dina mål och drömmar. Vi tror att du skulle trivas och hoppas att även du vill bli LBS:are och plugga på något av de spännande, högskoleförberedande program vi erbjuder.

Här kommer du att få en högskoleförberedande gymnasieutbildning av hög kvalitet och en unik möjlighet att förverkliga dina drömmar inom Grafisk Design, Spelgrafik, Foto & Film, Spelutveckling, Augmented reality, E-sport och nu även vårt nya program Media – Beteende med inriktning – nudging!

Det bästa med LBS Helsingborg är att se den grymma kreativiteten och fina gemenskapen mellan elever och personal. Efter tre år hos oss vill jag att du har med dig massor av kunskap som du kan använda i ditt framtida yrkesliv, vänner för livet och fina minnen att tänka tillbaka på.

Här får alla vara som de är och bli det de vill vara!

/Rektor Anders