Campeon Frigymnasium i Helsingborg

Campeon erbjuder dig ett Samhällsprogram, som är studieförberedande på riktigt. Det innebär att du möter lärare och en undervisning, som utvecklar en kompetens i dig, som leder till framgångsrika studier på universitet och högskola. Utbildningen ger dig de verktyg och de metoder, som resulterar i ett fördjupat, framtidsorienterat lärande.

Du väljer mellan två inriktningar av Samhällsvetenskapsprogrammet, Beteendevetenskap, samt Medier, information och kommunikation. Skolans främsta profilområden är FN-rollspelet och Coachutbildningen. Båda ger dig praktiska kunskaper i retorik (konsten att övertyga med ord) och i självledarskap (konsten att styra sina tankar och beteenden mot ett mål).

Grunden för ett lyckligt liv är en god självkänsla. En sådan uppstår när du vågar vara den du är och bli den du vill vara. På Campeon hjälper vi dig i denna process. Engagerade och kunniga lärare garanterar dig en gedigen utbildning och en personlig utveckling.

Välkommen till Campeon!

Läs vår broschyr (pdf)