Rid- & Djursjukvårdsgymnasiet Helsingborg

20 år av framgång – våra resultat talar sitt tydliga språk

Rid- & Djursjukvårdsgymnasiet i Helsingborg öppnade år 2000 och har sedan dess erbjudit elever gymnasieutbildningar av högsta kvalitet där alla utbildningar ger högskolebehörighet. Elever från hela södra Sverige ända upp till Stockholm utbildar sig hos oss och vi är glada och stolta över att våra resultat tål att jämföras, och att många av våra elever har nått framgångar.

Högsta kvalitet och nytänkande genomsyrar hela vår verksamhet. Vi är innovativa och var först med att erbjuda gymnasieutbildning som ger fullständig behörighet för att kunna söka direkt till veterinärutbildningen.

Våra inriktningar Hästhållning och Djursjukvård kan kombineras med ekonomi- och naturvetenskapsprogrammens karaktärsämnen. För mer info läs vår digitala broschyr.

Läs broschyren som PDF

Skolan finns i fräscha lokaler i centrala Helsingborg med utsikt över Öresund, och våra hästar är uppstallade på toppmoderna Helsingborgs Ridhus. Att våra elever trivs är en absolut prioritet. I vårt nybyggda skolkök serveras god mat som gör att eleverna orkar göra sitt bästa.

Välkommen hit du också!