Realgymnasiet Helsingborg

Realgymnasiet i Helsingborg startade 2015 och vi har jättefina lokaler alldeles intill Knutpunkten. Vi är en liten skola med god stämning, engagerade och kunniga lärare som eleverna tycker om. Vi är en skola för dig som gillar djur och natur. Här går du på Naturbruksprogrammet. Du kan välja mellan programfördjupningarna Naturturism, Hästhållning-Ridning, Hund eller Sällskapsdjur & Djursjukvård.

På Realgymnasiet utgår vi alltid från dina intressen. Vi vet att det går så mycket lättare att lära sig nya saker när man har roligt. Vi vet också att kunskap och färdigheter utvecklas när man får uppleva saker på riktigt i verkligheten. För att du ska få de allra bästa förutsättningarna med dig från gymnasiet bygger våra utbildningar på verkliga behov i branschen som vi samarbetar nära med. Med en utbildning från oss lär du dig för framtiden – oavsett om du väljer att börja jobba direkt efter examen, eller plugga vidare.

Läs vår broschyr om skolan