NTI Vetenskapsgymnasiet i Helsingborg

NTI Vetenskap är Helsingborgs nya vetenskapsskola. Centralt i Helsingborg i helt nyrenoverade lokaler skapar vi en kreativ inlärningsmiljö. Här får du jobba i vårt rymliga välutrustade labb, i vårt alltid öppna Makerspace, tekniksal och på innegården har vi ett skönt häng där vi kan ha koll på olika testodlingar som elever sköter tillsammans med vår egen doktor i biologi.

Vi testar och lär tillsammans och du kommer att ha en stöttande och nära kontakt med dina lärare. Våra skickliga lärare förstår att goda relationer är en förutsättning för att kunna uppfatta elevers behov och framförallt deras potential.

Hos oss läser du teknik eller naturvetenskap men med ett nära samarbete mellan programmen. Tror du på riktigt att vi tillsammans och med teknikens hjälp kan skapa en bättre värld? Är du nyfiken och redo för att testa olika metoder? Då är du en given vetenskapselev!