Mega Musik gymnasieskola i Helsingborg

Att välja ett estetiskt program på gymnasiet är att välja både högskoleförberedande examen och möjligheten att utveckla ett konstnärligt uttryck. Mega Musik är NV-Skånes enda musikgymnasium och är gymnasieskolan där både elever och personal lever och andas musik. På skolan går 140 musikelever. Vår adress är Järnvägsgatan 25 i Helsingborg, alltså mittemot Knutpunkten.

Vi har pop- och rockprofil på skolan. Det innebär att vårt fokus är att spela och producera modern musik som har sitt ursprung i rocken och popen, till exempel hiphop, country, metal, jazz och elektronisk musik.

Musiken ger våra elever ett starkt gemensamt band. Detta band skapar en härlig stämning på skolan där eleverna känner sig trygga och trivs bättre än på någon annan gymnasieskola i Helsingborg (källa: Skolinspektionens skolenkät).

Välkommen att hälsa på oss och upplev vår härliga arbetsmiljö på plats. Vi har Öppet Hus lördag 4/12  och torsdag 3/2 och vi tar emot skuggningar.