G.O.Kompetens Transportgymnasium i Vallåkra

G.O. Kompetens transportgymnasium är en liten skola i Vallåkra som strävar efter att vara Helsingborgs samt Sveriges bästa och mest personliga yrkesgymnasium. Vårt mål är att våra elever ska vara anställningsbara och efterfrågade på arbetsmarknaden direkt efter avslutad examen.
I Vallåkra läser samtliga elever till yrkesförare. Det innebär att all vår verksamhet vad gäller personal, utrustning, lokaler och undervisning fokuserar på ett område-Transport.
Vi ser eleverna som kollegor och ställer höga krav på ordning och reda och ett aktivt deltagande i utbildningen. I utbyte mot detta erbjuder vi:

• Yrkesexamen med inriktning yrkesförare
• B-körkort
• C-körkort
• CE-Körkort
• Kranförarcertifikat,
• Hjullastarcertifikat
• Truckcertifikat
• YKB-Yrkeskompetensbevis
• ADR- Certifikat att transportera farligt gods
• Högskolebehörighet
• Egna trafiklärare och förarprövare med lång erfarenhet av transportyrket
• Legitimerade lärare i samtliga gymnasiegemensamma ämnen
• Brett kontaktnät inom transportnäringen inför praktik och anställning

På vårt IM-program på Ättekulla i Helsingborg arbetar eleverna mot att komma ut i arbete inom lager-och terminal samt som bilmekaniker. Detta är en något kortare utbildning för dig som inte är behörig för nationellt program.
Stora delar av undervisningen är förlagd ute på företag. Lärarna på IM har lång och gedigen erfarenhet från dessa båda branscher och välkomnar dig till en utbildning som skräddarsys för just dig.

Följ oss på Facebook och Instagram. Där visar vi varje vecka hur vår vardag ser ut.

Öppet hus 11 november 2021 och 20 januari 2022 klockan 17.00-19.00

Välkomna till oss på GO! Vi gör dig anställningsbar och får Sverige att rulla!