Perstorp Tekniska Gymnasium

Välkommen till Perstorp Tekniska Gymnasium.

På vår skola sätter vi eleven i centrum. Vi söker nyfikna, ambitiösa och intresserade ungdomar till vår lilla, fräscha, nyrenoverade skola med mycket utrymme både för teoretisk undervisning, laborationer och pauser. Våra program är en blandning av TE/NE/IN/EE. Allt för att du ska få en så bred utbildning som möjligt! Skolan ägs av det globala kemiföretaget Perstorp. Vi samarbetar även med flera andra globala företag där våra elever genomför sin APL (praktik). Efter dina tre år på skolan har du en yrkesutbildning till driftstekniker/laboratorietekniker eller automationstekniker, yrken det råder stor brist på idag. Du väljer valbara kurser och får både allmän och särskild behörighet till högskolan. Kursutbudet är brett och du kan bli vad du vill efter dina tre gymnasieår. Exempel på vad våra tidigare elever gör idag: ingenjör, ekonom, läkare, sjuksköterska, polis, laboratorietekniker, driftstekniker, tandläkare, ja listan är väldigt lång.

Läs vår digitala broschyr (pdf)