Flygteknikcenter i Ljungbyhed

Utbildningen till flygmekaniker i Ljungbyhed genomförs under tre år, och består av teori varvat med praktik på skolan, och ute på olika flygföretag. I våra hangarer finns ett flertal flygplan som används i de praktiska momenten av utbildningen. Skolan har utbildningstillstånd enligt de Europeiska Luftfartsbestämmelserna, vilket garanterar en mycket hög kvalitet på utbildningen. Detta innebär också att utbildningsintyget som du får efter utbildningen är giltigt i de ca 30 länder som är knutna till det Europeiska Luftfartssamarbetet. Skolan har möjlighet att utbilda totalt 72 elever fördelat på tre klasser, i moderna och ändamålsenliga lokaler.

Eftersom skolan har riksintag så bor många av eleverna i skolans internat. I Ljungbyhed finns det goda möjligheter till en aktiv fritid. Det är nära till idrott och friluftsliv, och inom området på Ljungbyhed Park finns t.ex. möjlighet till både paddel, golf och tennis. Skolan har även ett modernt gym och tillgång till idrottshall.