Om Gymnasiedagarna 2022

Våra digitala Gymnasiedagar äger rum mellan den 20-21 april, 2022. Då presenterar vi utbudet av gymnasieprogram inom Familjen Helsingborg.

Gymnasiedagarna vänder sig till dig som ska ansöka till en gymnasieutbildning hösten 2023 och som är bosatt i någon av Familjen Helsingborgs kommuner.

Grundskolans elever i årskurs 8 är välkomna till chattrummen mellan den 20-21 april, 2022. Tidsbokning sker av den egna skolan.

I Familjen Helsingborg ingår, Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.

Du som inte är elev i grundskolan eller är bosatt utanför området och vill ansöka till någon av områdets gymnasieskolor kan med fördel använda Gymnasiedagarnas hemsida för att få information om gymnasieskolorna och det aktuella programutbudet.

En del utbildningar är det fritt att söka för alla som bor i alla kommunerna, andra utbildningar måste du ha ett godkännande från hemkommunen för att gå. Du som bosatt i området kan ”fritt” ansöka till alla nationella program samt International Baccalaurate inom Familjen Helsingborg eller till motsvarande utbildning i övriga Skåne och västra Blekinge.

Är du osäker eller vill göra någon annan typ av gymnasieval prata med din studie- och yrkesvägledare.

Informationen på denna websida kommer att finnas kvar under läsåret med undantag för de digitala samtalsverktygen.

Fick du hjälp av informationen på sidan?