Utveckla din kreativitet, ditt skapande och ditt entreprenörskap på Nic

Den här delen av hemsidan visar innehåll från YouTube. Genom att fortsätta godkänner du GDPR och Sekretesspolicyn.

Hos oss är du uNic

Nicolaiskolan är skolan för dig som vill utveckla både din kreativitet och entreprenörskap oavsett om du vill bli ekonom, jurist, samhällsvetare, medieproducent, musiker, dansare eller frisör. Här får du utvecklas som den individ du är – unik och talangfull med egna förutsättningar, behov och drömmar.

Du arbetar med entreprenörskap oavsett vilket program du väljer. Du får möjlighet att genomföra olika projekt, starta företag och skapa kontakter med samarbetspartners utanför skolan.

Välkommen till Nicolaiskolan – där din kreativitet och ditt entreprenörskap tar fart!

Våra program

En virtuell rundvandring

Vi behöver ditt godkännande för att ta dig vidare

Den här delen av hemsidan visar innehåll från en annan webbplats (nicolaiskolan.view360.se). Genom att fortsätta godkänner du GDPR och Sekretesspolicyn.

Vad är det bästa med Nic?

Maja

Hantverksprogrammet med inriktning frisör

”Det bästa med att gå på frisörprogrammet på Nicolaiskolan är att man kan vara sig själv, göra saker man tycker om och att man träffar människor med samma intressen.”

Alen

Estetiska programmet

”Det bästa med Nicolaiskolan är att lärarna är duktiga och motiverar eleverna.”

Mathilde

Estetiska programmet med inriktning estetik och media

”Det bästa med Nicolaiskolan är att man får vara hur kreativ man vill.”

Thea

Estetiska programmet med inriktning estetik och media

”Det bästa med Nicolaiskolan är att man får vara sig själv.”

Sociala medier

22 mar. 2024

Anpassade gymnasieskolan hade premiär för sina reklamfilmer! Så duktiga ni är!! 🎥🎬🤩

21 mar. 2024

Filminspelning på skolan idag och våra åk 2 elever i Estetik och media styr ljus, ljud och kameror! 🎬🎥 @nicolaiskolanestetikochmedia #detsjälvklaraförstavalet #nicolaiskolanhelsingborg

18 mar. 2024

Idag kom Maja och Levi från Swiss Education och berättade om HIM Business School i Schweiz 🇨🇭 Tack för er inspirerande föreläsning, intresset var stort hos eleverna efteråt. @swisseducationgroup

16 mar. 2024

Så roligt att så många uppskattat att bli stylade av våra elever! På söndag är sista dagen de är på plats på Väla så passa på! ✨💋

16 mar. 2024

Åk 3 elevernas resa till Dublin! 🇮🇪🤩

15 mar. 2024

Stylingen fortsätter! 😍 Varför inte styla en varietéartist? 🤩 Även personalen är nyfiken och vår SYV Lasse kom på besök.

15 mar. 2024

2:a plats! 🤩🏆 Eleverna från Hantverksprogrammet- textil design tävlade i YDC, en tävling mellan alla gymnasieelever som studerar modedesign och textil.

14 mar. 2024

Nu är eleverna i full gång på Väla! 🤩 Kom förbi och få en snygg styling! ✨

13 mar. 2024

Eleverna i åk 3 på Engelska programmen besöker Dublin!🇮🇪 Inte dåligt att få åka utomlands med klassen!😃 @nicolaiskolanenglishprograms